Ogłoszenie nr 21/2024

REGIONALNY OŚRODEK POLITYKI SPOŁECZNEJ W POZNANIU

OGŁASZA NABÓR NA WOLNE URZĘDNICZE STANOWISKO PRACY

Stanowisko: ds. koordynacji usług

Miejsce pracy:  Poznań

Komórka organizacyjna: Dział Polityki Senioralnej

Informacje dodatkowe: etat w ramach projektu pn. „Wielkopolskie telecentrum opieki” (projekt realizowany do czerwca 2029r.)

Nr ogłoszenia:   21/2024

Cel stanowiska: Wsparcie koordynacji i rozwoju usług społecznych dla osób starszych i ich opiekunów w Wielkopolsce.

Zakres wykonywanych zadań na stanowisku:

  1. Inicjowanie, promowanie i rekomendowanie innowacyjnych rozwiązań w obszarze wsparcia osób starszych i ich opiekunów m.in. poprzez
  • identyfikowanie dobrych praktyk zarówno wewnątrz ROPS, jak i w środowisku zewnętrznym,
  • doradztwo dla gmin w zakresie implementowania innowacyjnych rozwiązań.
  1. Współpraca z samorządami lokalnymi w zakresie rozwoju usług dla osób starszych i ich opiekunów, w tym m.in.:
  • diagnozowanie potrzeb samorządów lokalnych w zakresie tworzenia i prowadzenia polityki senioralnej oraz odpowiadanie na te potrzeby m.in. poprzez organizację szkoleń, warsztatów, superwizji, wizyt studyjnych etc.
  • udzielanie wsparcia w tworzeniu i realizacji gminnych systemów wsparcia, w tym Lokalnych Planów Deinstytucjoalizacji Usług Społecznych, szczególnie poprzez doradztwo, konsultacje, warsztaty dotyczące gminnych dokumentów strategicznych,
  • wspieranie samorządów lokalnych w tworzeniu lokalnych baz informacyjnych w zakresie tematyki osób starszych i ich opiekunów.
  1. Koordynacja procedury wsparcia gmin w uruchamianiu Centrów Wsparcia Seniora, w tym
  • realizacja procedury wyboru gmin do grantów,
  • udział w rozpatrywaniu spraw o przyznanie grantów,
  • udział we wdrażaniu działań będących przedmiotem przyznanych grantów, współpraca
    z gminnymi  koordynatorami usług wsparcia osób starszych i ich opiekunów.
  1. Wsparcie organizacji pozarządowych i podmiotów ekonomii społecznej realizujących usługi dla osób starszych i ich opiekunów, w tym w szczególności
  • prowadzenie  procedur finansowego wsparcia organizacji poprzez zlecanie usług w trybie otwartych konkursów ofert  finansowanych ze środków UE lub środków SWW,
  • organizacja spotkań, konsultacji, warsztatów, szkoleń, superwizji i innych działań w oparciu o rozpoznane potrzeby realizatorów usług w zakresie wsparcia osób starszych i ich opiekunów.
  1. Wspieranie współpracy między instytucjami działającymi w tym obszarze poprzez sieciowanie, tworzenie przestrzeni do edukacji i wymiany doświadczeń, platform współpracy, grup roboczych.
  2. Upowszechnianie informacji w obszarze wsparcia osób starszych i ich opiekunów poprzez wytwarzanie i udostępnianie dostępnych treści, publikacji; organizowanie wydarzeń tematycznych;  zlecanie opracowania merytorycznego i graficznego materiałów informacyjnych.
  3. Realizacja zadań zgodnie z procedurami ROPS oraz zasadami korzystania ze środków unijnych
    w ramach programu Fundusze Europejskie dla Wielkopolski, w tym:
  • sporządzanie wymaganej dokumentacji i sprawozdawczości,
  • weryfikacja merytoryczna dokumentów finansowych, umów, dokumentacji związanej
    z zamówieniami publicznymi,
  • udział w komisjach oceny wniosków,
  • obsługa systemów teleinformatycznych.

Wymagania niezbędne:

  • wykształcenie min. średnie przy jednoczesnym min. 3-letnim stażu pracy (na podstawie umów o pracę),
  • wykształcenie wyższe przy jednoczesnym min. 2-letnim stażu pracy (na podstawie umów o pracę),
  • wysoki poziom wiedzy na temat struktury formalnej Samorządu Województwa Wielkopolskiego oraz Strategii Polityki Społecznej Województwa Wielkopolskiego do roku 2030,
  • dobra znajomość ustaw o pomocy społecznej, o działalności pożytku publicznego i wolontariacie,
  • dobra znajomość systemu pomocy społecznej w obszarze stanowiska pracy, szczególnie w zakresie działalności instytucji i organizacji pozarządowych świadczących wsparcie osobom starszym,
  • wysoki poziom umiejętności analizy, wnioskowania, raportowania,
  • umiejętność sporządzania dokumentów formalnych, szczególnie pism, umów cywilno-prawnych, porozumień etc.;
  • gotowość do uczenia się i stosowania wewnętrznych instrukcji i regulaminów,
  • sprawna obsługa programu MS Excel i Word,
  • umiejętność organizowania oraz prowadzenia spotkań, szkoleń i wystąpień publicznych,
  • wysoki poziom umiejętności współpracy i kultury osobistej.

Wymagania dodatkowe (mile widziane):

  • wykształcenie wyższe magisterskie,
  • doświadczenie w realizacji podobnych zadań, szczególnie w zakresie udziału w procedurach przyznawania grantów/ dotacji, prowadzenia i weryfikacji merytorycznej projektów i zadań zlecanych podmiotom zewnętrznym,
  • udokumentowane doświadczenie pracy w instytucjach pomocy i integracji społecznej bądź w organizacjach pozarządowych wspierających osoby starsze,
  • wysoki poziom organizacji pracy własnej i elastyczności w działaniu.

Informacja o warunkach pracy na stanowisku:

Praca biurowa z wykorzystaniem standardowego sprzętu biurowego, tj. jak komputer, skan, ksero itp.; wymaga podejmowania i utrzymywania dobrych relacji z partnerami,  podejmowania częstych kontaktów osobistych, telefonicznych
i elektronicznych. Większość pracy odbywa się w siedzibie Ośrodka, możliwe są wyjazdy służbowe w godzinach pracy, w szczególności w granicach Województwa Wielkopolskiego. Budynek jest przystosowany do potrzeb osób ze szczególnymi potrzebami.

Co nas wyróżnia? Nasza misja, zgodnie z którą codziennie staramy się zmieniać na lepsze kawałek świata, jakim jest Wielkopolska. Każda i każdy z nas, bez względu na zajmowane stanowisko, ma szansę, aby czuć się częścią zespołu, który tę misję realizuje.

Oferujemy stabilne wynagrodzenie i godziny pracy (praca stacjonarna z możliwością wykorzystania 24 dni w roku okazjonalnej pracy zdalnej), prawo do dodatkowego rocznego wynagrodzenia dla pracowników sfery budżetowej (tzw. „13”), dodatku stażowego (po min. 5 latach stażu pracy), świadczeń z ZFŚS, możliwość korzystania z kasy zapomogowo-pożyczkowej,  a także przystąpienia do dodatkowego ubezpieczenia grupowego.

Aktywnie wspieramy rozwój naszej kadry, cieszymy się też życzliwą i wspierającą atmosferą pracy. Cenimy różnorodność w zatrudnieniu, wierząc, że każda i każdy z nas wnosi do zespołu unikalną wartość i nowe kompetencje.

Wskaźnik zatrudnienia osób z niepełnosprawnością w ROPS w miesiącu poprzedzającym datę upublicznienia ogłoszenia był wyższy niż 6%.

Wymagane dokumenty:

Dokument zawierający następujące informacje:

  • imię (imiona) i nazwisko,
  • dane kontaktowe (np. telefon lub adres mail),
  • wykształcenie,
  • posiadane kwalifikacje zawodowe,
  • przebieg dotychczasowego zatrudnienia. 

Uwaga: na tym etapie prosimy nie dołączać kopii dokumentacji potwierdzającej powyższe dane. Poprosimy o nią na kolejnym etapie.

Oświadczenia:

  • o wyrażeniu zgody na przetwarzanie danych osobowych do celów rekrutacji,
  • w brzmieniu: „ Oświadczam, że nie byłam, nie byłem  skazana_y  prawomocnym wyrokiem sądu za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe”,
  • w brzmieniu: „ Oświadczam, że posiadam nieposzlakowanej opinię”.

SKŁADANIE OFERT:

Wymagane dokumenty z dopiskiem Nr ogłoszenia: 21/2024 należy składać osobiście lub za pośrednictwem poczty tradycyjnej w sekretariacie ROPS pod adresem: Regionalny Ośrodek Polityki Społecznej w Poznaniu, ul. Feliksa Nowowiejskiego 11 lub poprzez formularz Aplikuj na stronie internetowej ROPS (www.rops.poznan.pl- zakładka praca) do 23 kwietnia 2024r. Oferty, które wpłyną po tym terminie, nie będą rozpatrywane. W przypadku skierowania oferty pocztą- decyduje data stempla pocztowego.

Informacja o wyniku naboru zostanie umieszczona na stronie internetowej Biuletynu Informacji Publicznej oraz na tablicy informacyjnej ROPS w Poznaniu.

Regionalny Ośrodek Polityki Społecznej w Poznaniu odpowiada wyłącznie na  oferty spełniające wymagania formalne. Oferty odrzucone zostaną zniszczone komisyjnie.

INFORMACJA O WYNIKACH NABORU

Regionalny Ośrodek Polityki Społecznej w Poznaniu informuje, że w wyniku zakończenia procedury naboru na wymienione wyżej  stanowisko pracy została wybrana:

Pani Agnieszka Wilkołek zam. Poznań

UZASADNIENIE DOKONANEGO WYBORU:

Kandydatka w najwyższym stopniu spełniła wymagania stanowiska pracy. Wyróżniły ją znajomość struktury formalnej Województwa Wielkopolskiego, w tym dokumentów strategicznych, tj. Strategii Polityki Społecznej SWW oraz Wielkopolskiego Planu Deinstytucjonalizacji i Rozwoju Usług Społecznych, jak również systemu polityki społecznej, w tym prawa i  instytucji w nim działających.  Kandydatka posiada kilkuletnie doświadczenie pracy w systemie wsparcia osób starszych, w tym zarządzania placówką medyczną dla tej grupy odbiorców.  Pani Wilkołek przytoczyła przykłady doświadczeń w zakresie pracy zespołowej, organizacji pracy własnej, a także pracy w oparciu
o procedury i instrukcje, które realizowała, ale też przygotowywała i wdrażała. Zaobserwowano również wysoką motywację do pracy, kulturę osobistą oraz poziom komunikacji interpersonalnej niezbędny na tym stanowisku.

Wytworzył:
Anna Banaszak- Dankowska
(2024-04-03)
Udostępnił:
Dankowska Anna
(2024-04-03 12:25:33)
Ostatnio zmodyfikował:
Dankowska Anna
(2024-05-17 12:32:38)
       DRUKUJ TĘ STRONĘ Obrazek drukarki