Ogłoszenia nr 8/2016
REGIONALNY OŚRODEK POLITYKI SPOŁECZNEJ W POZNANIU
OGŁASZA NABÓR NA WOLNE STANOWISKO PRACY
URZĘDNICZE
Stanowisko: ds. decyzji administracyjnych
Komórka organizacyjna: Dział Świadczeń Rodzinnych
Informacje dodatkowe: 3 etaty
1. Zakres wykonywanych zadań na stanowisku:
- udzielanie i upowszechnianie informacji z zakresu koordynacji świadczeń rodzinnych (klienci indywidualni, instytucje),
- prowadzenie postępowań administracyjnych ws. świadczeń rodzinnych; w tym przygotowywanie decyzji administracyjnych oraz pism (zawiadomienia,wezwania, pisma informujące, wnioski bez rozpatrzenia, pisma z prośbą o wywiad, wyjaśnienia do strony itp.) w sprawach:
- ustalania uprawnień do świadczeń rodzinnych realizowanych w związku z koordynacją systemów zabezpieczenia społecznego,
- zwrotu nienależnie pobranych świadczeń rodzinnych w sprawach, w których zastosowanie mają przepisy o koordynacji systemów zabezpieczenia społecznego,
- umarzania kwot nienależnie pobranych świadczeń rodzinnych,
- rozkładania na raty i odroczenia terminu spłaty świadczeń nienależnie pobranych,
- udział w postępowaniu odwoławczym, analiza składanych odwołań, przygotowywanie akt spraw do Samorządowego Kolegium Odwoławczego (m.in. kopiowanie akt sprawy, potwierdzanie kserokopii za zgodność z oryginałem, przygotowywanie wyjaśnień),
- współpraca z instytucjami właściwymi i łącznikowymi Państw Członkowskich Unii Europejskiej, Europejskiego Obszaru Gospodarczego lub Szwajcarii w zakresie wymiany informacji w przypadku osób przemieszczających się w granicach ww. państw i ubiegających się w tych państwach o świadczenia rodzinne,
- współpraca z organami właściwymi (gminami) realizującymi zadania wynikające z ustawy o świadczeniach rodzinnych na terenie województwa wielkopolskiego (w kontekście koordynacji systemów zabezpieczenia społecznego) oraz innymi instytucjami w Polsce i za granicą (KRUS, ZUS, US, MSW, PUP),
- prowadzanie właściwych zapisów z działalności w systemach elektronicznych,
- wykonywanie prac biurowych związanych z prowadzonymi sprawami.
2. Wymagania niezbędne:
- wykształcenie wyższe,
- znajomość:
- ustawy o świadczeniach rodzinnych,
- kodeksu postępowania administracyjnego,
- Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (WE) nr 883/2004 z dnia 29 kwietnia 2004r. w sprawie koordynacji systemów zabezpieczenia społecznego (w zakresie świadczeń rodzinnych),
- ustawy z dnia 11 lutego 2016 r. o pomocy państwa w wychowywaniu dzieci,
- umiejętność profesjonalnej obsługi klienta zewnętrznego,
- umiejętność analizy zebranych informacji oraz wnioskowania,
- umiejętność samodzielnego sporządzania pism urzędowych,
- dobra znajomość języka angielskiego lub niemieckiego,
- umiejętność obsługi pakietu MS Office,
- wysoki poziom kultury osobistej oraz umiejętności komunikacyjnych,
- dobra organizacja pracy własnej.
3. Wymagania dodatkowe (pożądane):
- wykształcenie na jednym z kierunków: prawo, administracja, praca socjalna, kierunki związane z polityką europejską,
- staż pracy min. 2 lata na stanowisku związanym z realizacją świadczeń rodzinnych.
4. Informacja o warunkach pracy na danym stanowisku: Praca głównie wykonywana w siedzibie ROPS, przy komputerze, z dokumentacją; częścią zadań jest osobisty i telefoniczny kontakt z klientem zewnętrznym. W siedzibie ROPS znajduje się winda.
5. Wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w ROPS w miesiącu poprzedzającym datę upublicznienia ogłoszenia wyniósł mniej niż 6%.
Jeżeli w jednostce wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych, w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych, w miesiącu poprzedzającym datę upublicznienia ogłoszenia o naborze, jest niższy niż 6%, pierwszeństwo w zatrudnieniu na stanowiskach urzędniczych, z wyłączeniem kierowniczych stanowisk urzędniczych, przysługuje osobie niepełnosprawnej, o ile znajduje się w gronie wyłonionych w trakcie naboru nie więcej niż pięciu najlepszych kandydatów.
6. Wymagane dokumenty:
- Życiorys (CV)
- List motywacyjny
- Dokument poświadczający wykształcenie (kserokopie)
- Kserokopie świadectw pracy potwierdzające staż i/lub zaświadczenie o zatrudnieniu (i czasie jego trwania) w chwili składania oferty
- Inne dodatkowe dokumenty o posiadanych kwalifikacjach i umiejętnościach (kserokopie)
- Oświadczenia:
- o wyrażeniu zgody na przetwarzanie danych osobowych do celów rekrutacji
- o nie skazaniu prawomocnym wyrokiem sądu za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe oraz
- o posiadaniu nieposzlakowanej opinii.
SKŁADANIE OFERT:
Wymagane dokumenty z dopiskiem Nr ogłoszenia: 8/2016 należy składać osobiście lub za pośrednictwem poczty tradycyjnej w sekretariacie ROPS pod adresem:
Regionalny Ośrodek Polityki Społecznej w Poznaniu, ul. Feliksa Nowowiejskiego 11
w terminie do dnia 27 maja 2016 r.
Oferty, które wpłyną po terminie nie będą rozpatrywane.
W przypadku skierowania oferty pocztą- decyduje data stempla pocztowego.
Informacja o wyniku naboru zostanie umieszczona na stronie internetowej Biuletynu Informacji Publicznej oraz na tablicy informacyjnej ROPS w Poznaniu.
Regionalny Ośrodek Polityki Społecznej w Poznaniu odpowiada wyłącznie na oferty spełniające wymagania formalne.
Oferty odrzucone zostaną zniszczone komisyjnie.
Regionalny Ośrodek Polityki Społecznej w Poznaniu jest instytucją przychylną wobec zatrudniania osób
niepełnosprawnych spełniających wymagania stanowiska pracy.
INFORMACJA
O WYNIKACH NABORU
Regionalny Ośrodek Polityki Społecznej w Poznaniu informuje, że w wyniku zakończenia procedury naboru na w/w stanowisko pracy zostały wybrane:
Pani Monika Danisz, zam. Poznań
Pani Dorota Kociucka, zam. Poznań
UZASADNIENIE:
Kandydatki spełniły wymagania stanowiska pracy w zakresie wymagań formalnych oraz kompetencji merytorycznych i osobistych.